zurück zur Startseite
Zentrale Tel.: 06221-560
Abteilung Allgemeinmedizin und Versorgungsforschung

Veröffentlichungen 2016 - 2017

Berger S, Mahler C. Anchoring interprofessional education in undergraduate curricula: the Heidelberg story. Interprofessional Education Conference. London Medicine and Healthcare Education Group. London, UK. 12 April 2016.

 

Berger S, Mahler C, Hermann K. "Health Care English": a medium for facilitating interprofessional communication in non-native speakers at undergraduate level. All Together Better Health VIII. Oxford, UK.6-9 September 2016.

 

Berger S, Mahler C, Szecsenyi J, Hermann K. "Interprofessional Seminar - Health Care English": a medium for scientific competency development in medical students. Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ). Bern. 14.-17. September 2016.

 

Berger S, Famenka A, Fragemann K, Fürholzer K, Mckeown A, Rüsch S, Sendula-Pavelic M, Stanescu DM, Stepurko T, Tangerding C, Yu C. Ethics and Professionalism in Healthcare - a position paper. In (Hrsg.): Salloch S, Sandow V, Schildmann J, Vollmann J. Farnham U.K: Ethics and Professionalism in Healthcare: Transition and Challenges. London: Routledge 2016; 178-180 - ISBN: 978-1-4724-7951-8

 

Berger S, Götz K, Leowardi-Bauer C, Schultz J-H, Szecsenyi J, Mahler C. Anchoring interprofessional education in undergraduate curricula: the Heidelberg story. J Interprof Care. 2016 Nov 23: 1-5 - doi: 10.1080/13561820.2016.1240156

 

Berger S, Mahler C, Krug K, Szecsenyi J, Schultz JH. Evaluation of interprofessional education: lessons learned through the development and implementation of an interprofessional seminar on Team communication for undergraduate health care students in Heidelberg - a project Report. GMS J Med Educ 2016; 33(2): Doc22 (20160429)

 

Berger S, Mahler C, Schultz J-H, Szecsenyi J, Götz K. Collaborative decision-making - a normative synthesis of decision-making models in health care. In (Hrsg.): Salloch S, Sandow V, Schildmann J, Vollmann J. Farnham U.K: Ethics and Professionalism in Healthcare: Transition and Challenges. London: Routledge 2016; 39-51I - ISBN: 978-1-4724-7951-8

 

Homberg A, Ulrich G, S. K, Mahler C, editors. Verbleib und Stellenprofile von Absolventen/innen der Gesundheitsberufe ein Jahr nach Ausbildungsende. HeilberufeScience; 2016; Dresden.

 

Klafke N, Homberg A, Glassen K, Mahler C. Addressing holistic healthcare needs of oncology patients: Implementation and evaluation of a complementary and alternative medicine (CAM) course within an elective module designed for healthcare professionals. Complementary therapies in medicine. 2016 Dec;29:190-5. PubMed PMID: 27912946.

 

Mahler C, Berger S, Pollard K, Krisam J, Karstens S, Szecsenyi J, Krug K. Translation and psychometric properties of the German version of the University of the West of England Interprofessional Questionnaire (UWE-IP). J Interprof Care. 2016; 21:1-5. [Epub ahead of print] - doi: 10.1080/13561820.2016.1227964

 

Mahler C, Giesler M, Stock C, Krisam J, Karstens S, Szecsenyi J, Krug K. Confirmatory factor analysis of the German "Readiness for Interprofessional Learning Scale (RIPLS-D). J Interprof Care 2016; 30: 381-384 - doi: 10.3109/13561820.2016.1147023

 

Mitzkat A, Berger S, Reeves S, Mahler C. Mehr begriffliche Klarheit im interprofessionellen Feld - ein Plädoyer für eine reflektierte Verwendung von Terminologien im nationalen und internationalen Handlungs- und Forschungsfeld. GMS J Med Educ 2016; 33(2): Doc36 (20160429)

 

 

Select languageSelect language
Print Diese Seite per E-Mail weiterempfehlen